Re: Multi I/O - ile comow moze miec PC ?

Autor: JoteR <J.Rylski_at_pf.com.pl>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 19:07:26 MET

"Krionix" <krionix@pf.pl> napisał:

> czy jak zakupie karte i/o to w sumie bede mial 4 x com dzialajace ?
> czy musze np wylaczyc jeden com w biosie plyty bo moga byc tylko 2 ?

4 spokojnie możesz mieć, z większą ilością różnie to bywa w zależności od
systemu operacyjnego.

> Czy wszystkie 4 beda musialy miec wlasne przewrania (nie mam juz wolnych)

Dobrze by było, ale jeśli nie masz wolnych przerwań, to standardowo dla
portów COM1 i COM3 przydziela się IRQ4, a dla COM2 i COM4 - IRQ3. Różnią się
adresami, ale nie za bardzo jest możliwa jednoczesna obsługa portów
wiszących na tym samym przerwaniu. Jeśli ta karta I/O to 8-bitowa ISA (czyli
bez IDE), wtedy zakres przerwań możliwych do ustawienia ogranicza się do
3,4,5,7.

> to samo z LPT - moge miec 2 (do skanera i do drukarki)

Dla LPT2 standardowo ustawia się IRQ5.

JoteR