Re: boot z dysku, ale..

Autor: Kaizen <_at_poczta.fm>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 10:58:58 MET

KRiZBi wrote:
[...]
> No dobra, opiszę mój przypadek, bo trochę trudno to wytłumaczyć.
> Jest sobie komp z zahasłowanym biosem, z dyskiem (nt/linux) i
> kieszenią. Nie znam hasła, a chciałbym móc zbotować kompa z dysku w
> kieszeni. Dlatego potrzebuje softu, który potrafiłby zainicjować boot
> z dysku w kieszeni, a który uruchamia się spod win/dos (ewentualnie
> lin, ale w tym nie siedzę) bez żadnej ingerencji w mbr dysku
> zainstalowanego wewnątrz kompa.

A jak chcesz zainstalować czy uruchomić ten soft, bez ingerencji w bios
i/lub boot sector HDD1? To tak jakbyś chciał wejść bez demolki do
pomieszczenia, do którego drzwi otwierają się tylko od środka, a ci co
są w środku nie chcą Cię wpuścić ;) IMO nie ma szans. Chyba, że w biosie
masz ustawione, że najpierw próbuje odpalić system z dyskietki albo
cdromu. Ale wtedy, to możesz do MBR wgrać jakiś boot loader (np. lilo
czy bsl, może da się je "zainstalować" na dyskietce - nie sprawdzałem) i
odpalić system z dowolnej partycji.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen@poczta.fm