Re: boot z dysku, ale..

Autor: KRiZBi <krizbi_at_poczta.fm>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 10:06:08 MET

On Mon, 5 Feb 2001 19:22:52 +0100, DooMiniK wrote:
[...]
>lilo z linuxa

No dobra, opiszę mój przypadek, bo trochę trudno to wytłumaczyć.
Jest sobie komp z zahasłowanym biosem, z dyskiem (nt/linux) i
kieszenią. Nie znam hasła, a chciałbym móc zbotować kompa z dysku w
kieszeni. Dlatego potrzebuje softu, który potrafiłby zainicjować boot
z dysku w kieszeni, a który uruchamia się spod win/dos (ewentualnie
lin, ale w tym nie siedzę) bez żadnej ingerencji w mbr dysku
zainstalowanego wewnątrz kompa.

ZTCW to boot polega na wczytaniu mbr z dysku primary master pod pewien
sztywny adres w pamięci i przekazaniu mu kontroli. Bios potrafi
zmienić rzeczywistą kolejność dysków (np primary slave traktuje jak
secondary master i z niego bootuje). I ten trik jest mi właśnie
potrzeby - program, który robi coś takiego. Może ktoś, kto siedzi w
asemblerze i hardware orientuje się jak to zrobić ?
A może są gotowe programy ?

KRiZBi