Re: Zasilanie dysku twardego...

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Fri 02 Feb 2001 - 23:00:21 MET

"J.F." <jfox@friko6.onet.pl> wrote in message news:3a80ea41.6084065@nc...

> No i nie sa. Dopoki jakis element podlaczony pod +12 i sterowany z
> logiki sie nie skopie i w efekcie nie polaczy.

> Schemat to dopiero cwierc sukcesu, choc tobie moze pomoze.
> Co ci po schemacie jesli nie wiadomo - procesor sie spalil,
> eprom sie spalil, czy czujnik sie spalil, bo zasilania nie
> wlacza, ale czemu ?

No nie, schematu nie używałbym w charakterze szklanej kuli :-)
Schemat potrzebuję aby w ogóle zorientować się z jakim typem
układów mam do czynienia... Na razie, widzę tylko pięć dosyć
pokaźnych układów SMD, po 160 i więcej pinów i kilka mniejszych
elementów spakowanych do kupy na małej płytce... Jedno złącze
do zespołu głowic, drugie do silnika obracającego tależami...
I tyle co widzę. Schemat przydałby się aby wiedzieć na co się patrzy :-)

Dobry sposób podał tu kolega z tym grzaniem się elementów
przez któe się prąd przepuszcza... Ale opory mierzone
omomierzem z miernika uniwersalnego (typu ICL) zasilanego
z bateryjki 9V dały na zakresie 200ohm pomiary rzędu 120ohm.
A wiec nie ma takiego typowego zwarcia, nie mierzyłem jeszcze
przejścia pomiędzy +5 a +12 - może tam będzie zwarcie... W każdym
razie pomysł z przygrzaniem płytki zasilaczemi mi się podoba :-)

Ale tym się już pobawię jak odzyskam dane z dysku, są zbyt
cenne na to aby coś się nie udało, zabawa będzie potem :-)))