Jakosc kineskopow FD-Trinitron

Autor: Piotr Podsiadły (piquadrat_at_interia.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 00:47:36 MET

Witam
Ostatnio mialem okazje obejrzec monitor ELSA
Ecomo 530 (19") i powiem szczerze, strasznie sie zawiodlem.
Nie dosc, ze obraz pompowal okropnie zas prawy gorny
rog byl wyraznie 'siny', to przy zwiekszaniu jasnosci i/lub
kontrastu siadala ostrosc obrazu (rozmywaly sie czcionki itd.).
Generalnie, poziom porownywalny z CTX (oczywiscie
nie obrazajac posiadaczy CTX'ow). Niestety jest to wedlug
moich danych jedyny egzemplarz tego monitora w Lodzi
(tak, tak... chodzi o miasto w centrum Polski, liczba
mieszkancow > 800tys.). Poniewaz to juz trzeci ogladany przeze
mnie monitor 19" z kineskopem FD-Trinitron, ktory cierpi na
ta przypadlosc mam pytanie: czy ja mam takiego pecha czy
tez jest to permanentna cecha tych kineskopow? Jezeli macie
dostep do jakis wynalazkow 19" z plaskim trinitronem czy
moglibyscie sprawdzic jak zachowuje sie on przy wzroscie kontrastu.
I na koniec dygresja natury ogolnej: mam 4000zl na monitor i w
zasadzie musze isc na powazne kompromisy (a moze nie musze?
zaproponujcie cos). Coz, chyba skonczy sie na Iiyamie (Vision
Master Pro 450 lub jego nastepcy) lecz jakos jego obraz nie
przypadl mi do gustu. Moze to zabrzmi lekko dziwnie ale jak
patrze na tego Diamondtron'a to po prostu widze "paski" maski
szczelinowej (gapilem sie w niego 3h u kumpla), czego po prostu
nie zauwazam w produkcie Sony'ego. Wiem, wiem... nie ma idealu.
Sorry za te przydlugasne wynurzenia.

Pozdrawiam
Zrezygnowany
P.P.Podsiadly

P.S. Wielokrotnie na tej grupie moglem przeczytac: "Ogladajcie
monitory przed zakupem". Oczywiscie zgadzam sie w calej rozciaglosci
tylko powiedzcie gdzie ja w miescie Lodzi ("gdzie nawet chodzenie
psom szkodzi") moge obejrzec monitor 19".

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.comp.pecet