Re: Monitor MAG 786 FD - problem z geometrią

Autor: Tomasz Kochmanski (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Mon 29 Jan 2001 - 15:48:07 MET

Marc wrote:

> Witam wszystkich grupowczów
> w trakcie wymiany sprzetu na nowy zakupilem tez nowy monitor MAG 786 FD 17
> cali na Trynitronie Sony
> po zainstalowaniu okazalo sie ze monitor ma skopana goemetrie obraz jest
> przekrzywiony w prawo tak ze jak sie go rozciagnie do granic ekranu to w
> dwóch rogach jest jakies 0,5 cm czarnej dziury, ustawienia geometrii nic
> niedaja poniewaz przy przy zmanie wprawdzie obraz sie dopasowuje ale za to
> kazde otwarte okienko wewnątrz ma krzywe linie
> najlepsze jest to ze probowalem go pod trzema roznymi kartami graficznymi
> [...]

Spotykam sie z tym notorycznie. Odpowiedz jest jedna: nalezy
bezwzglednie sprawdzac monitor przed zakupem.

Swoja droga to ciekawe, ze tak wiele monitorow renomowanych firm ma
powazne wady geometrii. Z moich obserwacji wynika, ze przynajmniej 20%
monitorow ma mniej lub bardziej powazne wady geometrii. Mam na ten temat
dwie hipotezy:
1. Na polski rynek trafiaja produkty z odrzutu. Polscy dystrybutorzy je
sprowadzaja, bo wychodzi taniej i licza na naiwnosc klientow.
2. Monitorom szkodzi transport i ew. zle przechowywanie.
A co o tym sadza szanowni grupowicze?