Re: monitor pytanie

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 29 Jan 2001 - 13:51:52 MET

> Generalnie chyba, im dajemy wyzsza Hz tym bardziej obciazamy monitor. Oczywi
> scie w ramach "normy" monitora mamy zapewniona opdowiednia zywotnosc, ale gd
> y wycisniemy zbyt duzo to mozemy sobie zaszkodzic. Wydaje mi sie, ze zaczeni
> szybciej "padac" jaosc obrazu. Choce chyba nowe monitory, raczej za bardzo n
> ie chca wspolpracowac poza "normami".
>
> --
> Mariusz Korodaj
> mk_at_dgu.pl
> www.comar.dgu.pl

Nowe ponitory nie pozwalają na zmianę częstotliwości odświeżania - to jedno.
Drugie to częstotliwośc 75 Hz lub mniej na 1600x1200 (i nie tylko bo dla
wszystkich rozdzielczości)to stanowczo za mało !!! - szkoda zdrowia a właściwie
oczu. W mojej 19` 1600x1200 używam tylko do rysowania a na codzień 1200x1024
przy 100 Hz. Zatem polecam obniżenie rozdzieczości, a tymsamym podniesienie
odświwżania. Różnice w odświeżaniu widać kiedy się schodzi poniżej 85 Hz -
obraz monitora "faluje", mruga czy coś takiego.
Pozdrawiam.