Re: monitor pytanie

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 09:48:03 MET

On Mon, 29 Jan 2001 adadur_at_poczta.onet.pl wrote:

[...a poprzednim autorem był Mariusz Korodaj <mk_at_dgu.pl>... Podanie
 w kwestii formalnej: o zaznaczenie komu się odpowiada :)...]
>+ > Generalnie chyba, im dajemy wyzsza Hz tym bardziej obciazamy monitor.

...dopiero jak rozciągamy obraz -;)
 Odsyłam do tematu "przetaktowanie monitora" i apeluję o podawanie
argumentów:
tu mianowicie *czym* "obciążamy monitor" (przypominając że *naprawdę*
stare monitory to ja się podejmuję upalić *za niskim* odświeżaniem,
a nowych nie podejmę się [spalić] niczym).

[...]
                                      *****
>+ > Wydaje mi sie, ze zaczeni szybciej "padac" jaosc obrazu.

 Jeżeli masz na myśli *dokładnie* to co napisałeś (i "adadur" uzasadnia)
to masz rację: może być szkoda oczy na rozmyty lub pogięty obraz.
 Ale to oczu szkoda, nie monitora :)

[...]
>+ Nowe ponitory nie pozwalają na zmianę częstotliwości odświeżania - to jedno.

 ?? Niby one są fixed-sync ???
 Owszem, mam przed nosem 19" fixed-sync, ale to *NIE* jest nowy monitor
("may 1992" na tabliczce) -:>
 Nowe monitory się dostosowyją do tego, co im karta aplikuje; co najwyżej
driver nadaje ograniczenia w ustawieniach karty.
 Nowe monitory mają zwyczaj pozwalać na 2..3..4 *krotną* zmianę
częstotliwości...
 Wytłumacz co miałeś na myśli.

>+ Drugie to [...] szkoda zdrowia a właściwie oczu.

 A to - jak wyżej - zgoda. Bo wzrost częstotliwości odbywa się kosztem
ostrości i ew. "jakości geometrii".

>+ Różnice w odświeżaniu widać kiedy się schodzi poniżej 85 Hz -
>+ obraz monitora "faluje", mruga czy coś takiego.

 No... może rzeczywiście trudno opisać jak się odbiera "migotanie"
za niskiej częstotliwości (wiem - są osoby które "nie widzą" że
mają 60Hz przed nosem, czego ja nie rozumiem; ale tak jest).
 Niemniej jeśli obraz ci "faluje" to może jest jakaś interferencja
z polem rzędu ;) 50Hz ?? Falowanie 25Hz (75/50) rzuca się w oczy
znacznie bardziej niż 35Hz (85/50), pewnie dlatego że to podhar-
moniczna (i widać przede wszystkim dryft falowania); sprawdzone
na karcie video na której brakowało kondensatorków w filtrach
(fabryce "nie wyszło" ? ale miałem taką w rękach !)

>+ Pozdrawiam.

 Wzajemnie - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.