Re: Utrata gwarancji na HDD?

Autor: Teo_ (teo_at_poland.com)
Data: Sun 28 Jan 2001 - 22:43:44 MET


Powinieneś skożystać rękojmy. Do dystrybutora i do sklepu (tam gdzie dysk
kupiłeś) wyślij pismo w którym opiszesz co się stało. Napisz także, że
chcesz wymienić dysk na taki sam lub innego producenta w podobnej cenie lub
wyższej (musisz dopłacić różnice), ewentualnie jeśli wymiana nie nastąpi
domagasz się zwrotu pieniędzy. Jeśli udowodnisz, że awaria powstała nie z
twojej winy, dystruburor ani sklep nie mają prawa ci odmówić. Jeśli jednak
odmówią możesz pozwać ich do sądu (prawdopodobnie sprawę wygrasz).
Najważniejsze - żeby wogóle skorzystać z rękojmy zakup nie mógł być dalej
niż 1 rok.
(Szczegóły znajdziesz w Kodeksie Prawa Cywilnego lub w Kodeksie Prawa
Handlowego - już nie pamiętam w którym to było, możesz je kupić w księgarni)

UWAGA DO WSZYSTKICH GRÓPOWICZÓW:
Jeżeli sprzęt wam się zepsuje NIE KOŻYSTAJCIE Z GWARANCJI , bo warónki
gwarancji ustala gwarant (sklep, hurtownia itp. itd.). OD RAZU SKORZYSTAJCIE
Z RĘKOJMY ! Prawo to jest specjalnie stworzone dla konsumentów i jako jedyne
broni konsumentów.

Pozdrowienia Teo

---
w razie czego, to moj kontakt:
teo_at_poland.com


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:22:05 MET DST