Re: taktowanie RAM-u - program

Autor: Dziku (gicusso_at_interia.pl)
Data: Fri 26 Jan 2001 - 23:27:05 MET

"Zbigy" <zbigy1_at_priv7.onet.pl> wrote in message

> Chyba nie tak do końca. Chpset VIA KT133 pozwala na asynchroniczne
> taktowanie pamieci - czyli FSB100x2 a pamiec moze chodzic na 133 Mhz.
> Nietety nie wiem jakim softem mozna sprawdzić aktualne parametry RAMu.

Masz rację, ale pytającemu chyba nie o to chodziło. Z tego co zrozumiałem,
kupił PC133 i pomylił pojęcia, czyli myślał, że pamięć będzie pracowała
zawsze z tą prędkością do jakiej została wykonana. A wracając do
asynchronicznej pracy pamięci, to mam co do tego parę obaw, a mianowicie
takie, że taktowanie asynchroniczne może spowodować dodatkowe cykle na
synchronizację. Chociaż pewnie VIA wiedziała co robi wprowadzając takie
rozwiązanie. Może przyspieszy to dostęp, ale na pewno nie przyspieszy
transferu, gdyż przy wysyłaniu do procka i tak trzeba będzie zwolnić do
100MHz, czy ile tam ma FSB.

--
Paweł Spychalski alias Dziku
http://gicusso.w.interia.pl