Re: Odpowiedz na wiele postow... rozszerzenia plikow

Autor: Jenot (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Thu 25 Jan 2001 - 10:00:27 MET

Andrzej Gruda <gruda_at_interia.pl> wklepał:
> Witam!
>Jakze czesto grupowicze pytaja sie o rozszerzenia plikow! Co za program
>otwiera *.cfg , a ktory otwiera *.exe ??
>Wiem jak temu zaradzic! Otoz znalazlem w sieci swietny program (szczegolowo
>mowiac, nie jest to program tylko pliczek pomocy) dzieki ktoremu kazdy dowie
>sie jaki program osluguje dane rozszerzenie. Zawiera baze 4700 rozszerzeń
>plikow z opisami i jest w dodatku Freeware! Sciagnalem go zza oceanu, szlo
>bardzo wolno, wiec by umozliwic kazdemu sciagniecie tego pliku zamiescilem
>go w Polsce! Zapraszam do sciagania! Programik nazywa sie
> [...]

A możesz coś takiego, żeby rozpoznawało nie po rozszerzeniach, bo te mogą
być mylące (np. doc może być dokumentem worda, ale równie dobrze plikiem
tekstowym), a po zawartości?

Np. Mam jpg'a '1.jpg':
$ file 1.jpg
1.jpg: JPEG image data, JFIF standard

i teraz zmieniam mu rozszerzenie na, a niech będzie... doc:
$ mv 1.jpg 1.doc
$ file 1.doc
1.doc: JPEG image data, JFIF standard

PS. Wyciąłem p.c.o.w95 z Newsgroups, bo tam to kompletny Off Topic.

Pozdrawiam,

--
Tomasz (Jenot) Stafiński mailto:jenot_at_mi5.org.uk
////// Linux User #47986    ICQ: 74662842 \\\\\\