Re: HDD IBM 7.2k obr ATA100 + ASUS P2b UDMA33 = transfer 15MB/s?

Autor: Picio (picior_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 24 Jan 2001 - 09:45:42 MET

Użytkownik "Pawel Rejczak" <trader_at_interia.pl> napisał:
> Przy mojej konfiguracji powinno byc
> random access time ok. 8,5ms,
> read burst speed cos ok. 30MB/s (max. mozliwosc magistrali UDMA33) tak jak
> Ciebie,
> average read speed tez ok. 30MB/s - max mozliwosc magistrali (bo dysk ma
> transfer nawet do 37MB/s
>
> Co zrobilem :-)
>
> Uaktualnilem bios plyty gl. z 1011 do 1012 (najnowszy),
> doinstalowalem nowe sterowniki intela (jest taki update "intelinf" z ftp
> asusa),

Hmm. Nie jestem mocny w tym temacie. U mnie bios również najnowszy,
tego "intelinf" nie znam (co on robi?). Pamiętam, że ustawiałem ręcznie
w menedżerze urządzeń DMA dla dysku - domyślnie było wyłączone.
Nic więcej nie przychodzi mi na myśl.

> Czy istnieje jakis program - benchmark pozwalajacy sprawdzic przepustowosc
> kontrolera IDE?

Przypuszczam, że tak lecz niestety nie znam :(

> Pozdrawiam
> Pawel Rejczak

Również i pomyślnego rozwiązania problemu :)

--
Piotr <Picio> Szpunar
picior_at_alpha.net.pl