Karta TV - dziwne zachowanie (trochę długie)?

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 Jan 2001 - 09:50:49 MET

    Konfiguracja kompa następująca: Abit KT-7 (bez RAID'a), Duron 700Mhz
(w tej chwili nie podkręcony), 256MB RAM (PC-133 Siemens), karta grafiki
ATI RAGE 128 16MB AGP, karta telewizyjna ATI TV Wonder Vendition (wersja
OEM na układzie Bt878) na PCI, dwa dyski Seagate Barracuda ATA II po
10GB i karta dźwiękowa Zoltrix na układzie Crystal CS4232 (czy jakoś
tak) na ISA. Chciałem zgrać kilka kaset z wyscigami F1 do Divx-a i tu
pojawił się problem, podłączyłem video do karty TV przez gniazdo
composite ustawiłem w VirtualDubie rozdzielczość 384*288 kompresje
LowMotion z bitrate 1635, dźwięk 44100Hz stereo 16bit i zgrywam.
Obciążenie procesora w okolicach 80-90%, zgubionych klatek około 1 na
minutę, ale zdarzają się momenty, gdy gubi bez wyraźnego powodu 40
klatek na raz. Wyłączyłem zgrywanie do Divx-a i zdecydowałem się na
uncompresed RGB, obciążenie procesora spadło do 15-30%, a klatki gubił
nadal tak samo i to dokładnie te same. Kombinowałem z różnymi
ustawieniami, zgrywałem bez dźwięku, zamieniłem kartę dźwiękową na
Soundblastera Live VE, zmieniałem ustawienia przerwań, sloty do których
wkładałem kartę TV i zawsze VirtualDub zachowywał się identycznie,
przychodził pewien moment w nagraniu (o takiej samej jakości obrazu) i
gineły klatki. W końcu w myśl zasady, że "w szaleństwie jest metoda"
zmieniłem źródło sygnału na rozdzielczość 768*576, musiałem wyłączyć
overlay i włączyć preview, przy zgrywaniu bezpośrednio bez kompresji
gubił około 1klatkę na 15000, i żadnej w tych charakterystycznych
momentach filmu. Zmieniłem kompresję na PICmjpg (ustawienie jakości 4)
obciążenie procesora skoczyło na 100%, ale zgubił tyle samo klatek co
przy zgrywaniu bez kompresji (czyli 1 na 15000). W tym momencie chciałem
okazać się sprytny i zgrać w trybie preview w rozdzielczośći 384*288 z
tym samym ustawieniem kompresji i dupa blada, gubi klatki tak jak
wcześniej. Jak sądzicie czym to jest spowodowane, bo dla mnie jest to
trochę dziwne zachowanie, zawsze myślałem, że im większa rozdzielczość
tym więcej klatek ginie, a ja mam zupełnie na odwrót. Nie ukrywam, że ze
względu na wielkość pliku i możliwość zgrywania bezpośrednio do Divx-a,
wolałbym jednak nagrywać w rozdzielczości 384*288. Macie jakieś
sugestie, co mógłbym zmienić w ustawieniach, żeby było dobrze, a może
nie da się bo tak te karty już muszą tak działać i tyle? Problem nie
jest raczej spowodowany Windą, ani innymi programami, bo w ciągu
ostatnich dwóch tygodni testów zainstalowałem Win98SE już chyba z
15razy.

Pozdrawiam

Darek J.