Re: wentylatory

Autor: Dziku (gicusso_at_interia.pl)
Data: Tue 23 Jan 2001 - 19:46:58 MET

> Mam pytanie na które za bardzo nie mogę znaleźć odpowiedzi (posty też
> przejrzałem). Otóż chodzi mi o wentylatory a dokładnie o małą srebrną
> nalepkę na spodzie - miejscu styku z prockiem. Otóż w necie na obrazkach
> takowe nalepki są na wentylatorach ale według mnie mija się to z celem.
No
> bo mając celka 600 i wentylator z nalepką grzał się celek do 78 stopni a
bez
> nalepki pracował max na 45stopni. Gdzie tu sens? Może metalowy wentylator
> nie może się stykać z tą odsłoniętą powierzchnią celka. Żaden sprzedawca
mi
> nie odpowiedział na to, a większość nawet się tym nie interesowała.
Niemniej
> czemuś one służą. Proszę o zdanie mądrzejszych w tej kwestii ode mnie.
> Zastanawiam się też czy z moim celkiem będzie wsio w porządku.

W założeniu producentów radiatorów ta mała nelepka ma zapobiegać
powstawaniu komór powietrznych pomiędzy procesorem i radiatorem, na skutek
nierówności powierzchni procka i radiatora. Jednak prawda jest taka, że
lepiej ją zerwać i posmarować pastą silikonową. W co lepszych radiatorach
ta nelepka nie jest srebrna, tylko wykonana z czegoś przypominającego gumę,
lub klej. Takie są lepsze, ale i tak najlepsza pasta silikonowa.

--
Paweł Spychalski alias Dziku
http://gicusso.w.interia.pl