Re: intel i motorola razem

Autor: Pawel Kierski (pkierski_at_mks.com.pl)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 11:46:47 MET

Użytkownik Almight <almight_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:94dbma$e76$4_at_sunsite.icm.edu.pl...
> mam 2 programiki napisane w asemblerze które wykonują dokładnie to somo, jeden działa pod procesorami intela a drugi motoroli, czy
> da sie zrobić tak aby po umieszczeniu go na dysku startował programik ktory by rozpoznawał z jakim procesorem ma do czynienia i
> dopiero decydował ktory z 2 powyższych programików ma zostać uruchomiony?

  Największy problem z formatem plików wykonywalnych w róznych
środowiskach. To nie problem procesora, ale systemu operacyjnego.
Jedyny "format" dostępny w różnych systemach jaki znam to .COM na
CP/M (8080/Z80) i MS-DOS (x86) 8-) Miałem nawet opracowany kawałek
kodu, który skakał w odpowiednie miesce w zależności od procesora.
Ale np. w windowsowym PE jest inforamacja o procesorze na którym
program został skompilowany i na innym system nie pozwoli uruchomić...
Nie wiem jak tam ELF i okolice.

    Paweł Kierski
    pkierski_at_mks.com.pl