Re: Memory Apreture Size

Autor: Rafał Kumorek (kumorek_at_sawan.com.pl)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 11:00:09 MET

"Sebek G." wrote:

> No wlasnie jak to jest z w/w parametrem tzn czytalem na grupie ze trzeba
> go ustwic na 128 mb lub nie ma on wiekszego znaqczenia ale... moje
> doswiadczenia sa zupelnie inne.
> Na sprzecie kolegi ustawione bylo tylko na 8 MB zachodzilismy na glowe
> dlaczego p3 500 256 mb ramu i geforce mx ma w 3d mark 2000 tylko 2500 pkt
> - zaczalem mieszac z opcjami w biosie i ustawilem apreture size na 128.
> I tu pojawila sie dopalka wartosci 43 % ?? !!!
> Nie musze dodawac ze jestem bardzo zadowolony z tego powodu :)

Generalnie, powinno to być 50% dostępnej pamięci RAM. Czyli 128 MB !

> Inna sprawa jest ustawianie z poziomu drierow tzn zaawansowanych opcji
> karty graficznej w Windowsach ilsci pamieci w PCI mode dla trybu direct3d
> i opengl - jak ustawic te parametry ???

Najlepiej na 0 MB - Dotyczy kart na złączu PCI !

> Co zmienia w jakosci obrazu ustawienie antialiasingu dla direct3d ??

Niwelacja efektu "schodków" w pochyłych krawędziach.
Dla mnie (mam GF DDR) włączenie antyaliasingu daje mi więcej
przyjemnośći w grze niż podwyższenie rozdzielczości.

Spójrz na tą stronę (UWAGA: wolno się ładuje):
http://www.tweak3d.net/tweak/geforce/

Rafał Kumorek