Re: Pytanie o prad :)

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sat 20 Jan 2001 - 15:18:28 MET

Cześć,

Krionix wrote:

> zgadza sie moj miernik tego nie ma ale blad przy pomiarze zarowki 40W i pc
> (bez monitora) bedzie podobny, ja tylko porownuje!

Nieprawda - zasilacz komputera to przetwornica impulsowa, która prąd z
sieci potrafi pobierać wąskimi impulsami. Im gorszej jakości zasilacz, tym
bardziej odkształcony jest prąd pobierany przez taki zasilacz. A mierniki
nie-TrueRMS są skalowane dla prądu sinusoidalnego i pokazana wartość prądu
może być zaniżona, zawyżona lub dokładna, ale nie ma możliwości
sprawdzenia tego, który przypadek zaistniał. Żarówka z kolei pobiera prąd
sinusoidalny i dla niej wynik będzie dokładny.

> wkrotce bede mial watomiez to wam powiem dokladnie.

Jeżeli TrueRMS, to fajnie, jeżeli nie, to szkoda zachodu (naprawdę uwierz
na słowo, albo zapytaj się na news:pl.misc.elektronika).

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)