Re: kupie Corela 7.0

Autor: Przemyslaw Symik (przemos_at_regionet.pl)
Data: Wed 17 Jan 2001 - 21:46:40 MET

"Marky" <marky_at_w.pl> wrote in message news:3a61b4c3_at_news.vogel.pl...
> a czy jest jakas roznica dla uzytkownika czy to wersja select edition i
oem?
> wazne chyba, ze jest to corel ver. 7.0 ?

W SE brak fontów (ani jednego polskiego, obcych też jakby mniej), Clipartów,
Symboli, zdjęć - ale bez tego można się obejść (no może literek to trochę
żal). Brak Barcode Wizarda (potrzebny tak sporadycznie, że nie żal).
Natomiast dla mnie b. poważną wadą jest popsuty polski słownik - uważa za
błędne wszystkie wyrazy zawierające polskie robaczki.

OEM można zakupić tylko ze sprzętem, ale w licencji można wyczytać:
"B. LICENCJOBIORCA MA PRAWO:
5. z wyjątkiem przypadku Produktu w Wersji Akademickiej, który nie podlega
przeniesieniu (zobacz Aneks dotyczący Wersji Akademickiej), przenieść
Produkt na inną osobę tylko jeżeli użytkownik dokona cesji wszystkich swoich
praw z tytułu niniejszej Umowy, zaprzestanie korzystania z Produktu i
zapewni, że osoba, na którą użytkownik będzie chciał przenieść Produkt,
zgadza się z warunkami niniejszej Umowy Licencyjnej."

Nigdzie w tekście licencji nie wspomina się o innych (odmiennych)
prawach/obowiązkach Licencjobiorcy wersji "pełnej" i OEM, co moim zdaniem
oznacza, że OEM-a można odkupić.

                                                        Przemysław Szymik