Re: low-format

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 10:11:00 MET

On Tue, 16 Jan 2001, Krzysztof Pawleta wrote:

>+ Radoslaw Sokol wrote:
[...]
>+ > a) większość nowych BIOSów nie ma takiej opcji :)
>+ >
>+ > b) jeśli zaś taka opcja jest, to albo nie ma ona najmniejszego wpływu
>+ > na działanie dysku, albo może go wręcz uszkodzić;

 Prawda.

>+ > formatowanie
>+ > niskopoziomowe jeśli już w ogóle robić, to robić wyłącznie
>+ > narzędziem producenta zalecanym przez niego do konkretnego,
>+ > posiadanego modelu dysku

 Radku !
 Ależ to na ogół są programiki do zamazywania powierzchni, a *NIE*
formatowania "low level" ! Ja wiem że ty wiesz, ale jak nie będziesz
za każdym razem zaznaczał to jeszcze ludziska uwierzą że "formatują
dysk" -:]
 No, chyba że ktoś ma dysk typu 40MB -:)
 Albo dysk 1..kilka GB zabezpieczony przez low format -:), ale za to
obsługujący "prawie low format" przez kopiowanie ścieżek prowadzących
z jednego talerza na inny za pomocą "specjalizowanych" komend.
 W sumie prawie masz rację -:), tylko ile ich jest...
 Jeśli jakiś kilkudziesięciogigabajtowy dysk *naprawdę* pozwala
nagrać nowe "primary" nagłówki sektorów (te zwykle nie zapisywane,
przed danymi) to poproszę o namiar na informację !

>+ Popieram oba - oraz:
>+ ad b) z ciekawości zapuściłem na HDD 1.2GB LowFormat z BIOSa (znalazłem
>+ jeden komp z taką opcją): ZERO EFEKTU...

 *bo dysk był zabezpieczony* i celowo nie obsługiwał tej funkcji !
 Jak myślisz, co zrobił producent któremu trafiło się kilka
procent $%^&*$# klientów $%^&** "eksperymentatorów" którzy
kilka lat temu (i kilka modeli wstecz, w archiwum peceta
można pewnikiem znaleźć rozpaczliwe maile pt. "ratunku,
na dysku 2GB po low level jest tylko 200MB !!") sobie *naprawdę*
nagrali nowe nagłówki ?? I przyleźli z reklamacją na gwarancji ?? -:O

>+ Jednak najlepiej poszukać na stronie producenta dysku ;-)

 IMO zapisać czymkolwiek.
 Fakt, dobrze by było żeby owo "cokolwiek" działało szybciej
od DISKEDITa -:>, ale to już inna sprawa... !

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.