nowy dysk nie współpracuje ze starą płytą

Autor: misiek_at_mediax.pl
Data: Mon 15 Jan 2001 - 10:42:37 MET

Co robić.
Mam starą choć nie tak starą płytę główną ledwie 2,5 roczną Lucky Star Via MVP3
pod AMD 266 3D-NOW. Ostatnio kupiłem dysk twardy Seagate 40 GB ATA 100 5400 obr.
No i mam problem - mój BIOS wogóle nie widzi jako Autodetect nowego dysku.
Próbowałem już wielu rzeczy łączyłem go jako slave, master, uaktualniałem Bios
na nowszy z 05.99 r i nic.
Doczytałem w instrukcji płyty, że ta płyta może w LBA mieć max dysk 8,4.
Przecież to jeszcze nie tak stara płyta- czy to możliwe?
Przeczytałem gdzieś, że jest jakieś oprogramowanie pozwalające znieść takie
ograniczenie i jest możliwe jednak dołączenie tak dużego dysku.
Może ktoś wie gdzie.
Pomocy !!!!