Re: Karta Tv ????

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 14 Jan 2001 - 18:51:35 MET

Hi,

Darek wrote:

> Czy mozliwe jest odtwarzanie na komputerze kanalow z anteny satelitarnej lub
> z pakietu cyfry+?

Pewnie. Ja na przykład zwykłej anteny nie mam w ogóle podłączonej i
oglądam wyłącznie kanały satelitarne.

> Jaką kartę tv należy użyć, pewnie jakieś jeszcze oprogramowanie (dekodery)?

Nie. Normalna dowolna karta TV z wejściem Composite lub lepiej S-Video.
Oprogramowanie dowolne.

Ewentualnie są też karty TV dekodujące samodzielnie sygnał cyfrowej
telewizji satelitarnej, ale IMHO nie ma to większego sensu...

> W jaki sposób to wszystko podłączyć, tzn. czy kabel antenowy musi iść do
> tunera (satelity lub cyfry+) i potem poprzez jakieś złącze do karty tv
> komputera, czy też kabel antenowy moze isc bezposrednio do karty tv, a tam
> juz odpowiednie oprogramowanie zajmie sie całą resztą.

Najlepiej normalnie: antena do tunera, a tuner kablami audio i wideo
podłączyć do karty TV i karty dźwiękowej w komputerze. Łączenie
dźwięku wyłącznie kablem cinch<>jack lub euro<>jack, łączenie
obrazu albo euro<>composite-cinch albo euro<>s-video.

> Chcę zrobić coś takiego: w jednym pokoju stoi tuner i ktoś tam ogląda sobie
> wybrany kanał, a w drugim pokoju na komputerze ja oglądam sobie inny kanał.

Niemożliwe bez drugiego tunera i drugiego talerza. Nawet same dwa
tunery nie rozwiązują problemu, bo musiałyby oglądać sygnał z
jednej tylko polaryzacji (to działa, ale najlepiej jeśli używany
jest tylko jeden z nich). W Twojej sytuacji wchodzi w rachubę
tylko oglądanie jednego wybranego kanału na obu odbiornikach,
ewentualnie po dokupieniu drugiego tunera oglądanie wybranych
kombinacji kanałów o zgodnej polaryzacji sygnału z anteny (chyba,
że zastosuje się podwójny konwerter, ale lepiej już chyba kupić
osobny talerz ze zwykłym konwerterem, wyjdzie taniej chyba).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |