Re: yamaha 4416e nie czyta plyt

Autor: przemek (assss_at_nnn.pl)
Data: Sun 14 Jan 2001 - 12:47:56 MET

Użytkownik Sebastian <lysy1_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:93qq21$j82$1_at_news.tpi.pl...
> Witam!
> Moja 2-letnia nagrywarka 4416 yamaha, przestala czytac wszystkie plytki
> (poprzedzone to bylo coraz gorszym nagrywaniem - sesje sie nie konczyly
> prawidlowo). Myslalem ze sie zabrudzila ale po czyszczeniu dalej nie
czyta.
> Co sie moglo wedlug Was stac? Przyjrzalem sie soczewce lasera, to co
> zaobserwowalem to, to ze daje swiatlo (wiec chyba laser dziala). Gdy wloze
> plytke to sie dosc dziwnie zachowuje, laser ustawia sie prawidlowo
(chyba),
> [...]
Mialem tez ta nagryware i od tej pory juz nigdy nie kupie yamachy.Wybredna
co do plytek ,
nagrywane X4 malo co chcialo czytac.Wyjmij ja z kompa (oczywiscie odlacz od
pradu) i poruszaj przod tyl , posluchaj czy slychac jak przesuwa sie glowica
( powinna lekko sie przesuwac). Jesli nie to masz to co padalo u mnie co
miesiac. W skrocie: przesuw lasera jest poprzez listwe zebata zrobiona
z 2 listew zlozonych razem (pewnie chodzi o kasowanie luzow).Na skutek
tandetnego wykonania
jedna listwa przesuwa sie wzgledem drugiej o pol zeba powodujac zwiekszone
opory przesuwu
lasera i bledy przy odczycie zapisie.Latwo to jest naprawic ale wqrwia bo
lubi sie powtarzac -szczegolnieprzy uzywaniu jej jako cdromu.

Pozd