Re: Opcje w Setupie

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 13 Jan 2001 - 14:39:32 MET

Hi,

Raf wrote:

> Bardzo prosze o pomoc w ustaleniu najlepszych opcji w Setupie.
> Chodzi mi o grupe CHIPSET FEATURE w Amibios:
> a) Bank 0/1 / 2/3 / 4/5 DRAM Timing - mam do wyboru opcje 10ns,8ns,
> Normal, Medium, Fast i Turbo - ktora z nich ustawic, czym grozi zle
> ustawienie, czy mozna to jakos sprawdzic, czy po zlym ustawieniu komp
> wyda moze jakies dzwieki gdy nie bedzie OK?

Ustawić najszybszą jaka będzie jeszcze stabilna. Zacząć od Normal,
przetestować kilka godzin stabilność pod dużym obciążeniem, jeśli
wszystko jest idealnie OK po kolei testować Medium, Fast i Turbo.
Jeśli coś się będzie wieszać lub wywalać z błędem, cofać się po
jednej opcji.

> b) SDRAM Cycle Length - do wyboru 2 lub 3 - co wybrac?

Jeśli 2 działa stabilnie to 2. Jeśli nie, to 3.

> c) DRAM Clock - do wyboru HostCLS i HCLK-33M - co to jest i co wybrac?

HostCLK. To wybór zegara pamięci -- HCLK-33M oznacza, iż pamięci
będą pracować wolniej o 33 MHz od procesora. Jeśli nie masz
pamięci PC-66 do procesora z FSB 100 albo PC-100 do procesora
z FSB 133, to nie używaj HCLK-33M.

> d) Read Around Write - czy ustawic na Enabled czy Disabled?

Enabled, jeśli nie będzie stabilne to Disabled.

> e) Concurrent PCI/Host - jak wyzej

Enabled, powinno być na 99% stabilne, ale w razie czego Disabled.

> f) Spread Spectrum - jak wyzej

Wyłączyć, chyba że Ci komputer będzie jakieś radio zakłócał.

> g) AGP Aperture Size - mam do wyboru: 4/8/16/32/64/128 - podobno powinno
> byc okolo 1/2 RAM?

Wszystko jedno, 64 MB zazwyczaj działa OK :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |