Re: 486 i 20GB dysk

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 12 Jan 2001 - 11:18:16 MET

On Fri, 12 Jan 2001, Radoslaw Sokol wrote:

>+ Hi,
>+
>+ Xaltuton wrote:
>+ >
>+ > Pare razy uzylem EZDrive'a u klientow i raz czy dwa byla chryja,
>+ > poniewaz pokaszanilo cala partycje i poginely wazne pliki,
>+
>+ Ale to raczej nie wina samych programów, tylko jakichś czynników
>+ zewnętrznych. Nawet bez EZDrive zdarza się potracić całe partycje
>+ na skutek jakiejś awarii.

 Bez EZ-drive nie ma problemu z "ręcznym" odszukiwaniem
struktur alokacji.
 Mi się to już tez zdarzyło: nie wiem, czy to był EZ-drive
czy inny podobny wynalazek, ale działał tak:
1. zakładał "swoją" partycję bootującą
2. Zakładał "podpartycję" FAT, która "w środku" zawierała
 "żywcem" wszystko co trzeba (bo była obrazem "podstawianego"
 dysku) za wyjątkiem:
2a. adresacja wewnątrz "obrazu partycji" była przesunięta
 wobec adresów na dysku fizycznym.

 BEZ POWODU - bo jakby to była "normalna" treść dysku
(ów "wynalazek" mógłby przecież tylko "podstawiać" obraz
 tablicy partycji, a w oryginalnej [tablicy] nie trzymać
 wpisu o "serwowanym FAT") to nie byłoby problemu.
  A tak - to... -:<

[...]
>+ > IIRC EZDrive zmienial
>+ > partycje na "niedosowa", do ktorej spod czystego dosu sie nie dalo
>+
>+ Błąd. EZDrive tak robił tylko jeśli mu się zdecydowanie kazało
>+ tak robić. Normalnie partycje EZDrive są całkowicie DOSowe i
>+ jak już mówiłem podłączając dysk do komputera obsługującego
>+ duże pojemności dysków IDE można się dostać do wszystkich
>+ danych w razie utraty sterownika w MBR.

 Zeznaję że dysk który kiedyś oglądałem właśnie miał "niby-DOSowe"
partycje: numeracja się NIE zgadzała i na "normalnym"
komputerze adresy sektorów fizycznym NIE pasowały do numeracji
klastrów w partycji[1].
 Może to była inna wersja EZ-drive (sami wpadli na to, że
namieszali ?) może inny program... Nie chce mi się specjalnie
zdemolować żdanego dysku - jeśli ktoś ma EZ-drive to poproszę
o dokładne sprawdzenie czy *na pewno* bez EZ-drive numeracja
na partycjach dysku "zEZetowanego" jest poprawna !
 Acha: zaznaczę że nie pozwalałem EZ-d instalować u mnie...
 No i od tego czasu profilaktycznie każę omijać z daleka -:)

 Pozdrowienia - Gotfryd
[1] Żeby ktoś mnie nie podejrzewał: nie, nie była to
 różnica wynikająca z różnego C/H/S w komputerach... !

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.