Re: pomocy! - siec na dwa komputery

Autor: Phobos (phobos_at_polbox.com)
Data: Fri 12 Jan 2001 - 03:20:28 MET

Użytkownik Andrzej Zbierzchowski <andrzejz_at_niespamuj.chomiczowka.net.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3a5e3f2a_at_news.vogel.pl...
> :((( Długo się nim nie nacieszysz... A nie lepiej po BNC?
>
> Raczej nie anteny, one są pasywne, a ja pracuję z ethernetem UTP koło
dużych
> anten nadawczych - jakoś to chodzi, i tez drut kat. 5...
> Odpuść sobie tego huba i spróbuj bezpośrednio, 120m to jeszcze nie takie
> straszne nadużycie (choć z drugiej strony i 100 metrów jest na wyrost).
> Jednak przejdź na BNC jak możesz...
()
Co ty chłopakowi radzisz?!? BNC???
Komputery są oddalone o 120m, a więc jak przypuszczam zasilane są z innych
ZK i/lub TG oraz najprawdopodobniej z różnych faz. Nawet jeśli są na tej
samej fazie to różnica potencjałów jest wystarczająca aby w najlepszym
przypadku szlag trafił karty, ba 3com'y! Nie mówiąc już o przapięciach
podczas burzy...brrrrr.. aż mnie..... brrrr.....
Dwa komputery. Zhan, po co Ci HUB? Pałącz je bezposrednio skrętką. IMHO
gniazda RJ na karcie są wystarczająco galwanicznie odizolowane od reszty
karty. Kabel zrób "z przeplotem", a więc: /1-6/2-3/3-2/4-4/5-5/6-1/7-7/8-8/
jak dobrze pamiętam.... niech ktoś poprawi.
Dobry UTP, dobrze zacisnięte wtyki, 3com'y - 120m spokojnie hula! Nie
wystarczy, ze na kablu pisze Kat.5, norma dopiero jest spełniona jeśli
prawidłowo zakończyłeś ten kabel ! Najlepiej jakbyś poszedł z przygotowanym
kablem do jakiejś firmy gdzie mają odpowiedni miernik i poprosił o
przetestowanie.

Pozdrawiam
Phobos

PS. Dla HUB'a -1stC faktycznie może być niekorzystny...