Re: uata66 na plycie z uata33

Autor: JaccekZ (jziegler_at_kki.net.pl)
Data: Thu 11 Jan 2001 - 08:26:49 MET

> mam dysk seagate 6,4 gb z uata66, ktory chodzi na plycie abita z niby
tylko
> uata33, plyta juz troche ma w dokumentacji jest napisane wlasnie tylko to
> uata33, ale jest na niej nowy bios, czy biosem mozna zmienic uata33 na
> uat66?. czy jak dysk bedzie wlaczony na uata66 a bios tak go tez widzi to
> czy bedzie to chodzilo szybciej i wogole poprawnie ? jednym slowem, czy
> zmiana ustaw dysku z uata33 na uata 66 daje cos ? na plycie ktora jest
> zrobiona na 33
>
> daniel

Tak, jeśli kupisz kartękontrolera ata 66. Wkłada ją się do PCI. Kosztuje
obecnie w sklepie ok. 80 zł a na giełdach pewnie jeszcze mniej. Kontrolery
ATA 100 są droższe, ale jak masz dobrą płytę i nie masz zamiaru jej zmieniać
to warto ją w ten sposób podrasować (80 zł to tyle co inni wydają na
wentylatory).