DMA na ABIT-KT7-RAID

Autor: Piotr Podsiadły (piquadrat_at_interia.pl)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 20:03:36 MET

Sprawa wyglada nastepujaco
Po uaktualnieniu biosu do wersji WW i ponownym uruchamieniu
komputera, DMA dla napedu DVD (Toshiba 12x) oraz nagrywarki
(Mitsumi 4802TE) zostalo wylaczone (zniknely ptaszki w
odpowiednich okienkach w Menagerze urzadzen). Jezeli chce
je wlaczyc i uruchamiam ponownie kompa na miekko (z SHIFT'em)
wszystko zdaje sie byc w porzadku (okienka sa odhaczone znaczy
DMA wlaczone). Wystarczy jednak, ze wylacze komputer lub zrobie
twardy reset a wszystko wraca do stanu poczatkowego. Jak wlaczyc
DMA? DMATool z pakietu 4in1 nie pokazuje zadnego urzadzenia mimo,
ze DVD i CD-RW podlaczone sa jako master na dwoch kanalach
kontrolera (nie HPT - do tego mam podlaczony HDD).
Druga sprawa
We wlasciwosciach obu napedow CD mam takie informacje:
"Docelowe ID" oraz "Numer jednostki logicznej". Co oznaczaja
te pojecia i dlaczego dla obu urzadzen, a nawet twardego dysku
sa one rowne 0 i 0.
Sprawa trzecia
Poniewaz nie ufam ptaszkom (i nie tylko im) w systemach operacyjnych
Micro$oftu jak najlepiej (jednoznacznie) sprawdzic czy rzeczywiscie
DMA dziala?

Bardzo dziekuje za wszelkie rady
Z powazaniem
P.P.Podsiadly

PS. Sprzet: Abit KT7-RAID, D600, DVD, CD-RW, 128MB RAM, SB-Live,
    SO: Win98 (sprawdzane na SE oraz nie-SE)
    ver. 4in1: 4.26

Zwyciezcy i przegrani, nadzieje, sukcesy, porazki i kiksy.
INTERIA.PL prezentuje Pierwszy Internetowy Plebiscyt Sportowy
Zaglosuj i wygraj! http://sport.interia.pl/id/stat/plebiscyt

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.comp.pecet