Re: Problem z sieciom Pomuszcie !!!

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 01:24:47 MET

onkel jurak wrote:

> nie chce mi sie teraz sprawdzac, ale jestem niemal pewnym, ze w netykiecie
> grup dykusyjnych jest cos na temat; niewypominania bledow ortograficznych (a
> moze jest i cos o stylistycznych ?) szczegolnie, gdy nie ma to absolutnie
> zadnego zwiazku z tematyka, czy to postu, czy tez grupy. hm. a moze tylko
> tak mi sie wydaje ?

Jestem również pewny, że netykieta zakazuje uzywania ksywek - należy
wprowadzać swoje pełne imię i nazwisko :-> A co do wytykania błędów - moim
osobistym zdaniem raczej chodzi o nieczepianie się literówek ani błędów
robionych przez obcokrajowców (netykieta pochodzi z przełomu lat 80. i
90., gdy usenet był praktycznie w całości amerykański), a nie olewania
zasad pisowni. I jeszcze coś - netykieta w obecnej postaci jest w pewnych
punktach znacznie nieaktualna (np. wymóg podawania swojego prawdziwego
adresu e-mail - zalecenie z czasów, gdy spam nie był problemem - oraz
podawania nazwy organizacji - od tego czasu coraz więcej osób pisze
prywatnie, więc wymogu tego spełnić nie mogą).

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)