Re: Do statystyki dyskow

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 08 Jan 2001 - 12:30:01 MET

 Witam:

>+ Oto moje "wspomnienia":

 To się też dopiszę -:)
- MAXTOR 60 MB, jak się domyślacie prehistoria; swoje wysłużyl
 i zaczął szwankować: podejrzewałem zły styk na gumkach "dysk-płytka"
 i rozebrałem - jak się łatwo domyśleć styki padły na dobre :]
  Opinia: OK, swoje odsłużył
- MAXTOR 245, 345 i 450 (około) MB: historyczne, odłużyły swoje;
 245' jeździł czas jakiś jako dyskietka (autobus, rower), dostał
 kiedyś cios po zrzuceniu z bagażnika na podłogę i służy do
 testów :] - mechanika rzęzi i dysk działając pluje błędami do
 momentu aż firmware sfiksuje od nadmiaru błędów;
  345 działa, 450 sfiksował pod koniec życia "logicznie": najwyraźniej
 czasami źle odpowiada na rozkazy; może działać (testowany przez używanie
 pod Windowsami i Lunuxem [1]) byleby był sam na taśmie (na sam
 widok CD-ROMa pojawiają się błędy !)
  Opinia: OK, swoje udsłużyły
- Seagate: 1 szt. "mały płaski" (ale z normalnym interfejsem,
 nie do notebooka !) 1GB padła w "służbowym" PCie, 1 szt. 1GB
 wymontowałem (działającą) w domu w ramach upgrade, 1 szt. 4GB
 jeszcze działa w pracy.
  No i to "0 bajtów ECC" jakoś mnie nie przekonuje...[2] !
 Opinia ? Hm... Chwilowo nie rzucam się na SEAGATE...
 "Padły" 1 GB padł dość dawno temu, czyli nie żył za długo :(
- QUANTUM 4,3(ST) GB: działa jak trzeba.
- QUANTUM 13GB(CX): wytrzymał swoje -:) w tym z 5 padów
 na podłoże i jedną poważną wywrotkę na rowerze - w szufladzie
 oczywiście), cały czas ("od nowości") służy jako dyskietka
 (zastąpił ww. MAXTORa 245)
 Opinia ? Chwalę sobie. QUANTUMy słychać, głównie tego 13 GB
 ale "sposób obsługi" pewnie się do tego przyczynia !
- IBM DTLA 30GB 7200 - nowy, nie narzekam !

 MAXTORy (poza 60 MB), SEAGATE 2 GB, oba QUANTUMy i IBM
nie sprawiają żadnych kłopotów na PCI =83/2 MHz.

 Ponad ww. są jeszcze IBMy i QUANTUMy na SCSI - w słuzbowych
Alphach; jeden (IBM ? nie pamiętam, firmowany jeszcze przez
DECa) upiekł się :] w plastikowynm storage works w upalny
dzień (firmware przełączył go w ReadOnly) - ale to była wina
IMHO przeholowania z brakiem chłodzenia ... :(

>+ pozdr
 Wzjmn !
 Gotfryd
[1] proszę mnie nie podejrzewać że ja testowałem pod Linuxem -;)
[2] http://darek.tele.pw.edu.pl/ide.htm i doślijcie swoje wyniki ;)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.