Re: Soltek+Duron700 - grzanie sie procka

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 08 Jan 2001 - 08:27:42 MET

Hi,

"Janusz B." wrote:

> Brat ma taki wlasnie zestaw i po wlaczeniu kompa temp caly czas trzyma sie na
> jednym poziomie, niezalezy od tego czy komp cos robi czy nie (wlaczenie
> softcoolerow nic nie daje). Wystarczy jednak wlaczyc na chwile SUSPEND i
> wylaczyc i temp. spada... a potem w zaleznosci czy procek jest obciazony ,
> czy nie zmienia sie...
> Czy to jest normalne? Spoktal sie ktos z takimi objawami?

Jeśli przy aktywnym procesorze pod Win9x/ME niezależnie od obciążenia
temperatura jest wysoka, a po włączeniu Suspend zawsze spada, to wszystko
jest OK. Win9x/ME zawsze trzymają procesor na wysokich obrotach i bez
soft-coolera różnice między procesorem nieobciążonym a obciążonym są
symboliczne, a w pewnych warunkach mogą być nawet w ogóle niezauważalne.

Natomiast co do soft-coolera -- spotkałem się z takimi (np. Rain), które
w ogóle nic nie dawały na Duronach. Chyba trzeba poczekać na nowsze
wersje :( albo przesiąść się na Windows NT/2000/Linuxa :) Spróbuj też
po prostu wypróbować różne programy -- może któryś załapie.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |