Re: Ktory twardziel cichy ?

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 07 Jan 2001 - 14:51:20 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> napisal:

>E e. Nie :) Pamiętaj, że bez cache _każdy_ odczyt pliku, choćby naj-
>mniejszego, wymaga skoku na początek dysku (tablica partycji na FAT
>lub MFT w NTFS), potem gdzieś w środek (katalog) a potem gdzieś
>indziej (plik) :)

No wlasnie gdyby nie bylo odczytu na starcie wielu malych plikow
(w tym momencie zgaduje, ze w2k na starcie czyta dziesiatki plikow -
ale wszystko na to wskazuje), to keszowanie nie mialoby wiekszego znaczenia
na zgrzyty (jedynie na szybkosc odczytu), poniewaz dysk nie mialby problemu
z nadazaniem przesuwania glowic.
Poza tym nie wiem, ile razy podczas startu w2k odczytuje te same pliki
i jakie - a to ma zasadnicze znaczenie na przydatnosc keszu na starcie.

Andy