Re: czym sprawdzic szybkosc modemu

Autor: + Paweł (xaulos_at_kki.net.xl.x=p)
Data: Sun 07 Jan 2001 - 12:49:01 MET

> Witam,
> Mam modem na ISA , (chyba 56K), przy laczeniu
> wypisuje mi ze polaczyl sie z jakas kosmiczna
> predkoscia (chyba 115k)

na kości Conexant? Zoltrix Spirit ?

> Jak sprawdzic rzeczywista predkosc ?

to zależy co rozumiesz przez rzeczywistą prędkość ;)

mogę Ci powiedzieć, że masz 56 K w protokole V.90 + 115 K przepustowość
portu :))

a praktycznie pewnie ok. 4-5 kbps (kilobitów/sekundę), co można
sprawdzić łatwo pobierając jakikolwiek plik z ftp w polsce np.
tucows.icm.edu.pl i obserwując na okienku pobierania ile przeciętnie
wyciąga Twój modem. Oczywiście przy transferach z zagranicy do
ograniczeń Twojej linii dochodzą jeszcze wąskie gardła Polska-Świat i
jest jeszcze gorzej.