Re: Głupie polecenia w pliku win.ini

Autor: + Paweł (xaulos_at_kki.net.xl.x=p)
Data: Fri 05 Jan 2001 - 00:42:49 MET

Adam Bogusz wrote:

> Witam
>
> No właśnie. Od jakiegoś czasu w pliku win.ini w linijce run= tworzą się
> jakieś dziwne polecenia, typu cgytbrhtdru.exe, pwvqsrrdatpe.exe, ltmd.exe,
> cafpvb.exe i inne takie. Oprócz tego tworzą się pliki o w/w nazwie w
> katalogu głównym Windowsa (98). Każdy z tych plików ma 382 kB, i jeżeli jest
> ich jednorazowo więcej niż jeden, to zawsze jednego z nich nie można usunąć.
> Czy ktoś ma jakiekolwiek sugestie? Ostatnio nic nie instalowałem, Może
> ściągnęłem coś z netu?? O jakiekolwiek odpowiedzi prosiłbym na priv.

1. nie wygląda to dobrze ;( - > wirus na 99%

2. spróbuj programu INTEGRITY MASTER, wersję próbną 60 dni możesz
sciągnąć z sieci.
   Program tworzy sumy kontrolne i ma inne jeszcze metody sprawdzania co
się dzieje
   na dysku oprócz skanowania antywirusowego

3. Spróbuj nadać plikowi win.ini atrybuty archiwalny/ukryty

4. przeskanuj system dosowym skanerem, np. MKS_VIR dla DOS z
zabezpieczonej dyskietki, na którą nagrasz go
   na innym komputerze, MKS ma taką fajną opcję bootowania z dyskietki
bez ruszania hdd, wtedy można wyłapać
   niektóre wirusy stealth.

HTH

+ Paweł