Re: Dziwna sprawa z DivX

Autor: Marcin Sokołowski (a600user_at_wsh-kielce.edu.pl)
Data: Fri 05 Jan 2001 - 01:20:03 MET

Użytkownik Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3A538CC3.804D8D24_at_iname.com...

> DivX bardziej zależy od wydajności pamięci i karty grafiki niż od
> procesora... Celeron 450 (na szynie 100) z pamięciami CAS2 wysokiej
> klasy i jakąś dobrą kartą grafiki może przegonić w wydajności DivXa
> nawet takiego Pentium III 800 na szynie 133 z marnym RAMem CAS3
> i przeciętną Rivą...

Sprawa się wyjaśniła - wystarczyło zwykłe przetaktowanie.
Puściłem płytę na 150 MHz, procesor kręci się na 901 MHz i intel indeo
piracki (czy czym tam jest DivX) nareszcie odtwarza bez zarywów. Puściłem
nawet 2 w różnych okienkach - też nie było zacięć. Co to nie daje dodatkowe
15% szybkości...echhh....pecetowe wymysły :-)
Potem ustawiłem pamięć na RAS2/CAS2, jak mówisz, ale nic szczególnego to nie
dało. W testach na emulatorze przyrost prędkości jak był ~15%, tak jest
nadal. Więc chyba jednak trzeba było mu więcej mocy z płyty (procesora)...

P.S.
Czy Riva TnT2 M64 jest przeciętną kartą ? Wiem, że Matrox rulez (do 2D, po
co mi 3D ?), ale poza nim ?

Pozdrawiam !

--
Marcin "Xms" Sokołowski