Re: Gdzie jest haczyk, a wlasciwie HAK ??? (GeForce + monitor)

Autor: Jacoj (jacoj_at_poczta.fm)
Data: Thu 04 Jan 2001 - 16:19:39 MET

"TomeG" <tomeg2_at_kki.net.pl> wrote in message news:92s6jk$m05$1_at_news.tpi.pl...
> Dzieki, panowie za rady.
> No wiec teraz sprawa wyglada tak:
> 1. Karta dzialala u 2 znajomych (obydwaj maja nowsze monitory: SONY i
> PANASONIC) i to na podkreconych systemach.

Czyli można być na 99% pewnym, że z kartą jest wszystko ok.
Ale to nie wyklucza problemów z zasilaniem u Ciebie.

> 2. Chcialem mic GeForce'a wiec poszedlem po rozum do glowy i pozyczylem
> INNEGO od kumpla (Anihilator PRO) i dranstwo dziala bez problemu!!!

j/w: To nie wyklucza problemów z zasilaniem u Ciebie.

> 3. I chyba zapomnialem powiedziec, ze ta karta (Guillemont Hercules 3D
> Prophet DDR-DVI 32MB) ma wyjscie na TV i panel LCD - i tak sobie mysle,
> po tych doswiadczeniach, ze NIE REFERENCYJNE konstrukcje kart
> graficznych nie wspolpracuja z moim monitorem. Pewnie troche inna
> elektryka, czy jak to napisal powyzej kolega Jacoj "brak sygnału
> synchronizacji pionowej". Mam racje ?

Nie to raczej nie o to chodzi...

> 4. Co do kabla to nie pomyslalem, ale czy to mozliwe, zeby teraz, mimo,
> ze monitor dziala z Anihilatorem, mial uszkodzone wtyki ?

Nie, skoro monitor poprawnie pracuje z Anihilatorem to znaczy, że jest
sprawny (także kabelek)

> 6. [do Jacoj'a] Na Voodoo nie moge nic odpalic bo to V1, a nie banshee
> lub V3.

Chdziło mi o Quaka czy coś w tym stylu, byleby był jakiś obraz, ale teraz,
już to nieaktualne (już nie trzeba w ten sposób sprawdzać).

Polecam zrobić tak: wyjmij z komputera wszystkie zbędne dyski
i napędy CD-ROM, oraz wszystkie karty oprócz graficznej, odtaktuj
procesor (można też ustawić niższe taktowanie procesora i pamięci
na karcie graficznej - taki mały downclocking - aby zmniejszyć pobór
prądu) i sprawdź jak teraz działa (chodzi o to, aby maksymalnie
odciążyć zasilacze). Jeśli obraz będzie ok. to oznacza, że masz
problem z zasilaniem: albo główny zasilacz jest za słaby albo stabilizatory
płyty głównej nie wyrabiają (acha jedno wcale nie wyklucza drugiego :-) ).

Acha przed tą operacją radzę zrobić backup katalogu z systemem
(w najprostszej wersji będzie to zzipowanie katalogu "WINDOWS" i
"Program Files" - u mnie ta metoda jest w 100% skuteczna).

BTW, przeinstaluj system na gołym (patrz wyżej) komputerze - nie takie
cuda widziałem spowodowane niewłaściwa konfiguracją systemu (potem
można odzyskać starą konfigurację z backupu).

Powodzenia

Jacoj - Jacek Jakubowski
e-mail: jacoj_at_poczta.fm
Nic na siłę, tylko młotkiem ;-)