Re: Dwie karty graficzne w jednym kompie

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Thu 04 Jan 2001 - 03:24:35 MET

On 4 Jan 2001 02:10:02 +0100, piquadrat_at_interia.pl (Piotr Podsiadły)
wrote:

>Czy ktos z Szanownych Grupowiczow moglby mi wyjasnic jak
>zmusic dwie karty graficzne (jedna na pewno bedzie Matrox G200 PCI
>druga jakas porzadna karta 2D+3D na AGP prawdopodobnie z chipem nVidia)
>do jednoczesnej pracy w sys. Win98, przede wszystkim czy w ogole jest
>to mozliwe. Jezeli tak to czy wiaze sie to z utrata czesci funkcji

Instalusze dwie kart: AGP i PCI. (U mnie Viper TNT i Matrox
Mistyque). Do obu normalnie instalujesz stery i jazda.
Drugi monitor generuje dodatkowy obszar pulpitu roboczego Windy.
(mozesz ustalic czy ten po lewej czy prawej stronie czy gore i dol to
juz nie chce mi sie teraz sprawdzac) Niektore programy maja z tym
pewne problemy (nie mozna perzesunac okna miedzy mnitorami itp) ale
te, ktore wymagaja otwarcia duzej ilosci okien do pracy bardzo duzo
zyskuja na funkcjonalnosci - vide Photoshop, DreamVeawer itp.
Oba monitory oczywiscie moga mniec rozna rozdzielczosci czestotli
odchylania pion.
Sa tez mniej pozytywne aspekty pracy. U mnie np. o uruchomienu kompa z
obiema kartami rownoczesnie (obie kaktywne w menadzerze urzaden)
OpenGL pracuje nie wykorzystujac mozliwosci TNT - czyli jak na kazdej
karcie bez dopalania (niestety moj matrox nie jest demonem 3D ;-)
dlatego najczescie uruchamiam kompa z wlaczona tylko karta AGP (TNT) a
dopiero po tym uruchamiam Matroxa (upidliwe ale mozna sie
eprzyzwyczaic). Oczywiscie OpenGL na monitorze podlaczonym do Matroxa
dzial jak na Matroxie.

>oferowanych przez drivery do obu urzadzen oraz czy moze byc zrodlem
>problemow ze stabilnoscia systemu badz ze wspolpraca z oprogramowaniem?
>I (przepraszam za niski poziom tego pytania) wlasciwie co wyswietla
>karta PCI kiedy AGP renderuje np.: krwawa scene w Quake III?

Problemy w zasadzie sa zalezne od kombinacji sprzetowej.
A w Qwaku na monitorze podpietym do Matroxa dalej wyswietla sie pulpit
Windy.

Jak masz wiecej pytan wal na priv.

Pozdro
GLide