Odp: jeszcze raz teac cd-540e, DMA i w2k...

Autor: HK (hk_at_kr.onet.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 10:20:58 MET

Użytkownik Timo <tymek_s_at_friko7.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:92t5l7$kcc$1_at_news.onet.pl...
> Witam wszystkich zainteresowanych problemem nie dzialania poprawnego Teac'
> x40 w trybie DMA pod w2k.
>
> Kilka dni temu zmienilem plyte glowna na abit kt7 (chipset via),
> przeinstalowalem win2000 i z nadzieja wlaczylem tryb dma dla tego cdromu..
..
> niestety problem pozostal (minute rozpoznaje cdaudio, zawiesz system przy
> probie robienia image cdrwinem i itp.)
> Zainstalowalem VIA IDE driver 3.01.1 i za pomoca dolaczonego programu
> IDETool zobaczylem ze naped zostal wykryty jako Ultra-DMA mode 2(ATA 33).
No
> [...]
> Niestety jest to rozwiazanie dla ludzi z plytami na chipsecie VIA,
> uzytkownicy Intelow powinni sie rozgladnac za progamem pozwalajacym wybrac
> dokladnie tryb DMA dla urzadzen IDE (obawiam sie ze cos takiego nie
> istnieje, swego czasu przekopalem pol internetu w poszukiwaniu go), poniew
az
> standardowe sterowniki do kontrolera IDE "made by M$" nie umozliwiaja tego
..
> Pozostaje tylko pytanie dlaczego w w98 ten problem nie istnieje?
>
> Pozdrawia szczesliwy juz uzytkownik Teac CD-540e i w2k :)

Witam , walczylem jakis czas temu z tym problemem , jedyne co mi sie udalo u
zyskac to mozliwosc pracy w udma po wlozeniu cdaudio i zczytaniu jej np.wina
mpem. Trwalo to dosyc dlugo (z 3-4 minuty) ale pozniej do restartu w2k teac
dzialal (prawdopodobnie bo np.w audiocatalyscie nie dalo sie zrzucac w trybi
e buffered burst - przeciazenie procka).Na szczescie lub nie bylem zmuszony
opchnac teaca i przejsc na scsi plextora (wymiana platformy z be6II na solte
k 75kv2x).Zycze sukcesow w dalszej walce z najlepszym cd na swiecie:)
Pozdrawiam , HK