Re: GPRS w Plusie

Autor: Lukasz Rewerenda (ognacy_at_rowerpower.dhs.org)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 18:16:04 MET

On 1 Jan 2001 15:43:35 +0100, bambus6_at_poczta.onet.pl
  <bambus6_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Mam pytenie zwiazane z systemem GPRS od grudnia Plus GSM oferuje to usluge
>w swojej sieci. Czy ktos z grupowiczow kozysta z tego systemu, jakie sa jego
>spostrzezenia, chodzi mi przedewszystkim o aspekt techniczny oraz ekonomiczny
>tzn. czy nie zrywa polaczen, jaka predkosc mozna osiagna realnie oraz czy
>koszty przy przegladaniu stron on line sa wyzsze od polaczenia TP czy moze....
>Prosze o opinie

Testowalem kilka sluchawek GPRSowych (PlusGSM) i za kazdym razem
chodzilo zalosnie, albo wcale. Gorny pulap osiaganych przeplywnosci
lacza to ok. 20kbps. Testy byly przeprowadzane kilkadziesiat metrow
od plusowego BTSa (Gliwice).

GPRS jest w miare dobry do przegladania maili, grup dyskusyjnych,
zdalnego administrowania i dostepu etc. Do normalnego, codziennego
dostepu sie nie nadaje, no chyba, ze ktos sie przyzwyczail do
jakosci na poziomie dialupu TP.S.A. :-)

Poza tym nie dziala nigdzie poza (bardzo) wybranymi miejscami.
I nie dziala w roamingu, co jest jego ostateczna (jesli chodzi
o zastosowania konsumenckie) wada.

Co do kosztow to sa troche wyzsze od dialupu.

Mysle jednak, ze za jakies pol roku wiekszosc z wymienionych wad
zostanie zlikwidowana.

LR

--
Lukasz Rewerenda, Gliwice