Re: GPRS w Plusie

Autor: Roman Krawczyński (sirroger_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 17:09:33 MET

Witam w Nowym Roku!

> Nie wiem czy to moze isc na to grupe ale.......

No raczej powinno pójśc na pl.misc.telefonia.gsm - tam trochę o tym było.

> Mam pytenie zwiazane z systemem GPRS od grudnia Plus GSM oferuje to usluge
> w swojej sieci.
Oferuje i nie oferuje. Co prawda w kilku miastach w Polsce można korzystac z
tej usługi, ale oficialnie nie ma w promocji żadnego telefonu z GPRS.
Podbobnie jest w Idei.

> Czy ktos z grupowiczow kozysta z tego systemu, jakie sa jego
> spostrzezenia, chodzi mi przedewszystkim o aspekt techniczny oraz
ekonomiczny
> tzn. czy nie zrywa polaczen, jaka predkosc mozna osiagna realnie oraz czy
> koszty przy przegladaniu stron on line sa wyzsze od polaczenia TP czy
moze....
> Prosze o opinie

Pzede wszystkim w GPRS jesteś ciągle zalogowany do sieci i płacisz jedynie
za przesłane dane.
W zależności od operatora płaci się za pulę wykorzystanych bajtów:
W Idei 99 zł za każde rozpoczęte 50 MB
W Plusie 0,25 zl za każde rozpoczęte 10 KB w WAPie i 0,50 zl za każde
rozpoczęte 100 kB przy połączeniu z internetem.
W Erze oficjalnie nie ma tej usługi, ale na razie testuja klienci biznesowi
bez żadnej opłaty za pobrane i wysłane dane.

Tak więc Plus ma mniejsze "cząstki", ale MB (za intrnet, bo o WAPie szkoda
gadać) kosztuje 5,12 zł a w Idei 1,98 zl.
A na modemie to 1 MB można ściągnąć w ciągu jednego impulsu czyli za 0,29 zł
Ceny oczywiście netto i należy doliczyć 22%VAT czyli odpowiednio: 6,25;
2,42; 0,35.

Nie jest więc to alternatywa dla połączeń z interentem, ale może być lepsze
niż połaczenie z prędkością 9600 na zwykłej komórce (choć w Plusie jest
jeszcze szybka transmisja danych, ale podobno z tym też bywa różnie).

Jeśli jeszcze Ciebie coś interesuje proponuje zwrócic sie na grupę pmtg.

--
Pozdrawiam
Romek