Szanowni specjalisci...

Autor: Grzegorz Swiecanski (grzegorz.swiecanski_at_poczta.fm)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 22:54:29 MET

Pisze na grupe juz kolejny raz - caly czas w tej samej sprawie !

Mam Durona 650 + GigaByte'a ZX-1 + 128Mb RAM (M-Tec 133MHz ) + GeForce'a MX
(Leadtek) + Barracuda ATA II 30Gb + LG DVD + Zasilacz 300W ... System jest w
miare stabilny dopoki nie wlacze czegos 3D ! Czesto podczas grania ( NFS5,
ColinMcRae, NHL2000 - takie gierki mam )system wiesza sie, tzn. cos w
rodzaju stopklatki - obraz sie zatrzymuje a dzwiek jest jednostajny. W NFS5
jest to najczesciej w jednych i tych samych momentach gry - ale nie zawsze !
Ciekawe jest to ze gdy kupilem komputer w NFS5 sie mniej wieszal, teraz
prawie zawsza zawiesi sie po wyjezdzie z tunelu w "Alps". Najciekawsze jest
to ze jezeli jade ta trasa w odwrotnym kierunku to jest ok, ale jezeli w tym
pechowym miejscu sie odwroce to zwis !Dodam ze nie jest to wina gry !!!

Dotychczas podejrzewalem albo RAM albo zasilacz - bo mialem 235W ! RAM
pozyczalem, obudowe wymienilem i TO SAMO !

Druga ciekawostka jest to ze zlozylem kumplowi: D700 + Procomp + 64Mb RAM
(Tez M-Tec ) + Riva M64 + WD 30Gb +CD52x + Zasilacz 235W ! U niego to
sk....synstwo jeszcze czesciej wiesza ! To co on zauwazyl to to ze duzo
zadziej sie wiesza w nocy ! To by wskazywalo na zasilacz - ale niestety ja
mam zasilacz inny i mieszkam "przy innym trafo" !

Aha, nie ma znaczenia czy zainstalowany jest W98 czy WME...

BLAGAM WAS O POMOC !!! Wiem ze duzo ludzi ma podobne ( jezeli nie takie
same ) problemy z platforma Duron czy Athlon ! Moze ktos rozwiazal ten
problem !

W BIOSie przestawianie czegokolwiek nic nie polepsza !!! W moim AMI
ustawienie RAMu na 100MHz - CAS3, AGPx1 - nie powoduje zadnej poprawy !

Bardzo prosze azeby Ci ktorzy maja podobne problemy napisali dokladne
konfiguracje swoich "sprzetow" -moze uda sie cos wywnioskowac !

Mam jeszcze jeden pomysl - w tych dwoch konfiguracjach powtarzajace sie
elementy to: RAM - MTec'a i karta na chipie nVidii ! Mojego GForce'a
sprawdzalem u kumpla na K6-2 ale moze on z K7 nie chce ? Sprawdze...

Czy sa jakies programy co by sprawdzic wspolprace Proc-plyta-RAM ? Lub sam
RAM ?

Pozdrawiam i NIECIERPLIWIE CZEKAM NA odpowiedz !

Grzesiek Swiecanski !