Re: OEM

Autor: Zbigniew Tarnogórski (zbyszekt_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 23:24:08 MET

Problem polega na tym, że nie można wystawić faktury z wartością 0. Jest to
wbrew prawu, ktos gogoś robi w konia. Jeśli sprzedawca kupił WINDOWS 98 OEM
za np. 400 zł netto to musi to sprzedać za min 401 zł netto ( chyba, że
opisze fakturę, że towar jest uszkodzony i przeceniony ). Natomiast jeśli
chodzi o prawo to OEM jest dotępny tylko i wyłącznie z nowym komputerem (
teoria jest taka, że można sprzedać razem z dyskiem lub płytą główna, nie
dam jednak głowy czy dotyczy to klienta końcowego ). Dla klientów ze
spóźnionym zapłonem jest tzw. pełna paczka WIN98, która kosztuje stosownie
więcej i tak naprawdę dawno nie widziałem takiego pakietu. Wszytkie
informacje na temat sprzedaży z myszą itd. to bzdura i bezprawie. Nie piszę
o tym, że się z tym zgadzam ale tak to wygląda, a gość który to sprzedał z
wartością 0 to głąb - ciekawe jaki zapłacił podatek, bo zwolniony od podatku
jest np. MOLP ale nie OEM