Re: VX - czy osluguje SDRAM

Autor: Roman Krawczyński (sirroger_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 20:52:58 MET

Ale

> Ale VX Pro+ to jest przemianowany przez pcchips'a VIA VPX, który bez
> problemu obsługuje DIMM'y 128MB PC100 - wypróbowałem to osobiście na
swojej
> płycie właśnie z VIA VPX. Więc niestety ten post do tematu za bardzo nie
> pasuje...., co nie zmienia że nie znam nikogo, kto na chipsecie intel VX
dał
> radę użyć DIMM'ów większych niż 32MB.

Witam

Takie małe sprostowanie, bo widzę, że przez moje skróty myślowe wiele osób
zaczęło mnie prostować.
Otórz sprawa wygląda tak. Widziałem plyte główną opartą na chipie VX i
działała z pamięcią 32 MB PC-100.
Ale po włożeniu pamięci 64 MB PC-100 rozpoznaje ją jako 16 MB. Podobna
sytuacja ma (miała) miejsce u kolegi z plytą na chipie VX Pro i na mojej
płycie z VX Pro+. Na tej podstawie stwierdziłem, że na płycie z VX pamięc 64
MB PC-100 raczej nie pódzie.
A moja ostatnia wypowiedź (która tyczyła się tylko płyty na VX Pro+) była
tylko wynikiem moich rozważań na temat mojej płyty, na której teoretycznie
powinna pójść pamięć DIMM o pojemności >=64MB, ale przy modułach PC-100 nie
jest to prawdą. Mając to na względzie mogę wywnioskować, iż skoro na
bardziej rozbudowanym chipsecie ww moduły PC-100 nie chodzą poprawnie, to
tymbardziej na zwykłym VX-ie nie będą chodzić.
Na koniec stwierdziłem, że nie miałem nigdy dostępu do pamięci PC-66 o
pojęmności >=64 MB, więc nie mogłem tego sprwadzić na żadnym z chipsetów
(VX, VXPro czy VXPro+).
Przyznaje, że przez mój pośpiech powstały pewne niedomówienia. Sam po
przeanalizowaniu tego co napisałem przyznaję wszystkim, którzy odpowiedzili
na mój post rację.
Poza tym przy odpowadaniu kierowałem się raczej praktyką a nie specyfikacją
układu VX, a jedyną dostępną dla mnie istrukcją była to do mojej płyty
głównej na VXPro+.

--
Pozdrawiam
Romek