Re: Intel z celkiem na...

Autor: SotY (soty_at_interia.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 20:16:01 MET

> Przejrzalem troche materialow na temat plyt i faktycznie ta o ktorej
mowisz
> jest niezla. Mam a propos niej pytania:
> - co oznacza RAID, czy wszystkie te plyty (chodzi o abita be6 II u100)
maja
> ta opcje
RAID to kontroler dyskow macierzowy (chyba to sie tak nazywa) moze pracowac
w trzech trybach, pierwszy to dwa dyski pracuja rownolegle tak ze jak cos
kopiujesz to dane sa dzielone na dwa dyski i predkosc wzrasa dwukrotnie
(przy zalozeniu ze sa to dwa identyczne dyski), drugi to tez dwa dyski
podlaczone tyle ze na drugim wykonywana jest kopia zapasowa danych z
pierwszego (wzrasta bezpieczenstwo), a trzeci to polaczenie dwoch pierwszych
(tryb 0+1, 4 dyski) ale w domowych warunkach ta funkcja najprawdopodobniej
nigdy nie bedzie wykorzystana tak ze mozna sobie w zupelnosci ja podarowac.
Co do plyt abita to sa tez modele bez raida i taki polecalbym kupic

> - czy bedzie do niej pasowal cel 466 (czy cel 2 uzywa tego samego slotu co
> cel466)
be6-2 sa na slot 1 czyli niezbedna jest przejsciowka slot1-fcpga ale cel466
tez potrzebuje przejsciowki tyle ze slot1-ppga (chyba ze masz przejsciowke
uniwersalna tzn slot1-ppga lub slot1-fcpga, koszt zakupu dobrej markowej
przejsciowki to jakies 50-60 zl)

> - jesli kiedys kupie Durona (lub inny AMD) czy bedzie sie dalo go
> zainstalowac
nie, to plyty tylko i wylacznie dla procesorow intela (przynajmniej narazie,
ale procesora amd raczej nigdy nie bedzie dla takiej plyty)

> W opisach prockow znalazlem wsrod danych takie parametr: cacheL1 cache L2
> (np. dla Durona cache L1-64kB; dla celka 633-128kB), co oznacza ta wartosc
> jaki ma wplyw na calego procka?
wplyw ma spory ale ty na ilosc tej pamieci nie masz wplywu zadnego, nie ma
procesorow robionych w roznych wersjach (z rozna iloscia pamiecie, mowie o
celereonach i duronach bo takie katmaie to maja rozne ilosci ale to inna
bajka i raczej nie procesor do domu)

--
pozdroofka
SotY