Re: Jaki moniotor?

Autor: Konrad Anikiel (akonrad_at_polbox.com)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 17:01:24 MET

było:
>tak ??? a ja mam taki tu stary monitorek co w 800x600 moze tylko 85Hz -
>masz moze do niego elektronike co by było np. 100Hz ?????
>
>skoro uważasz ze kineskop nie ma znaczenia - tzn działo elektronowe moze to
>czemu producenci tego nie robią ??? przecież elektronika no najtańsza rzecz
>takiego monitorka !

Najtańsza jest raczej obudowa i popatrz: może wytrzymać nawet 200Hz a
kto wie, czy nie więcej. Jeśli myślisz, że tak łatwo jest zrobić
elektronikę która przeniesie pasmo 120MHz (elsa Ecomo 530, żaden cud)
zasilając tym działo elektronowe na poziomie kilkunastu kV- to się
mylisz. Obejrzyj sobie ten swój stary monitorek od środka, a
szczególnie ten kineskop. Nie wiem, co tam masz, ale duże
prawdopodobieństwo jest, że producent używa tego samego kinola w
nowszych/droższych modelach. Mogę pokazać Ci swój CTX 1792SE z kinolem
Hitachi, w pracy gdzieś stoi (nie pamiętam numeru) monitor z tym samym
kineskopem, ale gorszą elektroniką- częstotliwości o 25% mniejsze.

--
 /\
/  \  Konrad Anikiel
|__|____