Re: Problem z pamięciami

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 15:17:11 MET

On Tue, 26 Dec 2000, A wrote:

>+ Użytkownik "Circulus Vitiosus " <circulus_at_spamhater.polbox.com> napisał w
[...]
>+ > Niestety przy 133 (lub wiecej) MHz bardzo trudno jest zmusic 4, a
>+ > nawet 3 moduly pamieci do stabilnej pracy. Praktycznie niemozliwe ..
>+ > Najlepsze rozwiazanie to 2x 128 MB (lub 2x256 :)), 2 identyczne kosci.
>+ >
>+ > Pozdrowienia
>+ >
>+ Szlag:)
>+
> [...]

 Nie; każdy wkładany DIMM z elektronicznego punktu widzenia ma
swoje pojemności "na nóżkach" (nie do uniknięcia).
 Obciążają one sygnały elektryczne - wszystkie wyjścia mają skończoną
wydajność; zresztą jest pętelka: próba dopuszczenia większych
prądów oznacza że również pamięć musi dawać większe prądy itp...
 Jeszcze na (wątpliwe) pocieszenie: nie jest obojętne z ilu
"kostek" składa się płytka DIMM: dawno się nie przygladałem, ale
jakiś czas temu było modne składanie SIMMów i DIMMów z takich
scalaków jakie producent miał pod ręką: np. z 4 "dużych" lub
z 16 "małych" - oczywiście, do zastosowań typu przetaktowanie
im mniej kostek tym lepiej !

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.