Re: Pytania o płyte Abit BE6-II HPT360

Autor: Mirosław Moczyróg (mirekm_at_post.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 07:42:42 MET

HUNTER wrote:

> - gdzie jest termometr od procesora, nigdzie go nie widze, w
> instrukcji tez nic ma, ta plyta to slot-1, mam przejsciowe i celka
> 433, i nurtuje mnie to skad ta plyta bierze ta temperature. Czy ten
> proc ma wbudowany jakis polprzewodnik od temperatury (w koncu to nic
> trudnego)?

Z Intelowskiego PDFa wynika, ze tak wlasnie jest, tzn. procesory maja
wbudowana diode mierzaca temperature. Intel podaje tez mozliwa
maksymalna roznice temperatury miedzy jadrem a termometrem, jesli dobrze
pamietam to cos rzedu 3-4 stopni. IMO jest to jedyne sensowne
rozwiazanie (bo wiadomo co mierzymy, i pomiar jest powtarzalny dla np.
roznych radiatorow, past, procesorow)

> - gdzie jest termometr od tzw. system temperature i co on konkretnie
> mierzy, temp chipa BX ?

Nie wiem.

> - jak wlaczyc kompa tzw. On Timer. Ustawiam w biose jak trzeba
> godzinke o ktorej ma sie wlaczyc, wylaczam kompa, a on za cholere sie
> nie wlacza. Moze to tylko dziala zeby go wybudzic ze stanu uspienia,
> suspend mode, czy jak... ?

U mnie dziala bez zadnych dodatkowych zabiegow.

> - jak wlaczyc kompa przez siec, jakie pakiety trzeba mu puscic zeby
> sie wlaczyl/wybudzil

Karta z WOL, ustawienia zworki na plycie + magic packet i powinno
zadzialac. Niestety moja wiedza na ten temat jest czysto teoretyczna.

> - czy da sie wogole kompa jakos wlaczyc o czasie (nie wybudzic)

Opcia z biosa powinna dzialac (mozesz ewentualnie sprawdzic, czy na
plycie masz zworke odpowiedzialna za startowanie komputera przyciskiem
myszy/klawiatury, moze to ma jakis wplyw ?), jesli nie zawsze mozesz
kupic wlacznik czasowy.

pozdrawiam,

mirek