Re: Pytania o płyte Abit BE6-II HPT360

Autor: Saturnin Swedrak (satuswed_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 01:02:32 MET

> - gdzie jest termometr od procesora, nigdzie go nie widze, w
> instrukcji tez nic ma, ta plyta to slot-1, mam przejsciowe i celka
> 433, i nurtuje mnie to skad ta plyta bierze ta temperature. Czy ten
> proc ma wbudowany jakis polprzewodnik od temperatury (w koncu to nic
> trudnego)?

Tez mnie to nurtuje, ale kolega wspominal, ze to jest wszystko fikcja
i ze ta plyta nie ma czyjnika tylko podaje temperature na podstawie poboru
pradu przez procek i jego zajetosci (mógl sie oczywiscie mylic)

> - jak wlaczyc kompa tzw. On Timer. Ustawiam w biose jak trzeba
> godzinke o ktorej ma sie wlaczyc, wylaczam kompa, a on za cholere sie
> nie wlacza. Moze to tylko dziala zeby go wybudzic ze stanu uspienia,
> suspend mode, czy jak... ?

U mnie po wlaczeniu tej opcji w BIOSie i ustawieniu godziny wszystko
dzialalo jak trzeba tzn. komp sie wlaczal. Moze spróbój uaktualnic BIOSa?

> - jak wlaczyc kompa przez siec, jakie pakiety trzeba mu puscic zeby
> sie wlaczyl/wybudzil
> - czy da sie wogole kompa jakos wlaczyc o czasie (nie wybudzic)

Czytalem, ze sie go da i mimo, ze wszystko robilem jak trzeba to u mnie
to nie chcialo dzialac (moze sie pogubilem w opcjach).
Ale ogólnie to sie robi tak:
1. podlacz karte sieciowa do zlacza WOL na plycie ;P
2. wlacz w BIOSie te funkcje
3. ustaw na chipie karty, ze moze byc wlaczana przez siec
    (powinienes dostac z karta program do jego ustawiania)
    - tu wlasnie mialem problem bo moglem ustawic jakies
    4 poziomy odbierania sygnalu i wymieklem
3. poszukaj specjalnego programu do karty, który budzi
   (ja dostalem razem z karta).
4. wpisz w tym programie adres sprzetowy tej karty, która chcesz obudzic
   (zdobywa sie go poprzez uruchomienie programu winipcfg na kompie
   z ta karta, która chcesz budzic - jest w windowsie domyslnie)
5. No i powinno dzialac

A ogólnie to komputer który budzi wysyla do karty która chce obudzic
specjalna ramke (magic pocket) , która zawiera adres tej karty do obudzenia,
który chyba jest powtórzony 3 razy (albo dodaje jakis powtarzajacy sie ciag
znaków).
No i karta jak jest podpieta do plyty ATX (musi byc zasilana wtedy
oczywiscie,
a ATX wlasnie nie wylaczaja zasilania gniazd PCI - przynajmniej niektórych
(nie
znam sie)) to sobie taki sygnal odbierze i postawi system.