Re: Intel 82440ZX AGPset

Autor: SotY (soty_at_interia.pl)
Data: Tue 26 Dec 2000 - 22:52:56 MET

> Firma - Intel.
no i tu jest chyba najwiekszy problem... to jest plyta referencyjna (nie
wiem czy to dobre okreslenie w przypadku plyty glownej) i w tym przypadku
intel dbajac ;) o swoich klientow nie pozwala na zmiane niczego recznie
(przynajmniej tak bylo w przypadku kliku plyt pod pentiumy), mozesz jeszcze
sprawdzic czy nie da sie przestawic magistrali za pomoca zworek (malo
prawdopodobne), gdyby to byl jakis slabszy celek (np 300 lub 333) mozna by
bylo zmienic magistrale na 100 zaklejajac pin B21 na procku ale w przypadku
466 to odpada (nie sadze zeby poszedl na 700 MHz :-)))

> Mam jeszcze pytanie, czy 66Hz odnosi sie zarowno do procka i do pamieci.
Czy
> po podniesieniu jej wartosci obydwie czesci beda chodzic szybciej. Moze
> podasz pare chwytow - jak sie do tego zabrac.
tak... jezeli zmieni sie magistrale na wieksza pamiec rowniez bedzie chodzic
szybciej ale jak napisal wyzej to raczej niewykonalne

> Aha i ostatnia rzecz - czy da sie zmienic BIOS na inny (np. AMI na AWARD),
> czy tylko da sie aktualizowac ten co jest?
biosa nie da sie zmienic na innej firmy, chciaz ja mialem kiedys taka stara
plyte firmy microstar (chodzil mi na tym zabytkowy P75_at_120 :-) ) do ktorej
byly dostepne na stronie producenta dwie wersje biosa (orginalny byl ami a
mozna bylo wgrac awarda) ale to w przypadku nowszych plyt raczej sie nie
sprawdza

Po tym co napisales o swojej plycie to jednak radzilbym zmienic na cos
lepszego :-), polecalbym Abita BE6-2 wzglednie Abita BX133 (o ile sie nie
myle to prawie to samo, roznia sie chyba tylko kontrolerami dyskow, ale
pewny nie jestem), niektorzy moga sie niezgodzic z tym i twierdzic ze lepsze
sa Asusy ale ja jednak wolabym abita.

--
pozdroofka
SotY