dziwna sprawa z dyskiem Quantum Fireball 8,6

Autor: Konrad (kac_at_altavista.net)
Data: Fri 22 Dec 2000 - 10:23:01 MET

mam dysk Quantum 8,6 GB i dziwny z nim jest problem.
Gdy jest ustawiony jako LBA to fdisk widzi go jako 8,6 , tylko jest maly
problem....
jak zaloze partycje extended ktora konczy sie za cylindrem 1024 (moja
teoria)
(w LBA dysk ma 1027 cyl) to pierwszy jej dysk logiczny
nie daje sie sformatowac (tzn. niby sie daje ale po przebotowaniu
juz nie jest sformatowany.Co jeszcze ciekawsze zrobilem taki uklad
- partycja primary 4 GB
- partycje extended 4,6 GB (dyski logiczne A i B po 2,3)
i oczywiscie dysk logiczny A jest felerny.
pojedyncza partycja extended z jedym logicznym dyskiem 8,6 tez
pozostaje sformatowana do przebotowania.
problem nie dotyczy partycji primary - zalozylem jedna na 8,6 i wszystko
ok.
A teraz chyba najciekawsze, gdy ustawie dysk w trybie NORMAL zamias LBA
to fdisk dalej widzi 8,6 i stabilna jest zarowno partycja primary jak i
extended.
Co to jest do licha ?
wszedzie slysze ze nalezy uzybac LBA a tutaj ......
moze bios dysku jakis nie taki...

Konrad