Odp: Wibracje wentylatora - jak uciszyć to draństwo? ;-)

Autor: Bryxon (bryxon_at_poczta.fm)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 23:43:18 MET

Użytkownik Paweł Migacz <migacz_at_mail.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:kb044t834djcjk8ood10ibu3e7dbcm2ivo_at_4ax.com...
> Założyłem na swego AMD-ka wentylator z takim fajnym, dużym, okrągłym
> radiatorem. Działa bardzo skutecznie, utrzymuje temperaturę procka
> poniżej 50 stopni i jestem z niego bardzo zadowolony. Ma tylko jedną
> wadę - czasem drań wpada w paskudne wibracje. Ten hałas jest nie do
> zniesienia...
>
> Macie może jakieś patenty na wyciszenie tego draństwa? Jak się go
> dotknie palcem, to ucisza się, ale to nie jest dobre rozwiązanie,
> wszak nie będę przesiadywał nonstop z ręką obudowie, hehe ;->>> Sądzę
> jednak, że może mu pomóc jakaś guma albo co...

Możesz spróbowac podkleić/podłożyć taki specjalny termoplastyczny silikon.
Niedawno mocowałem na coś takiego wentylator do obudowy bo na śrubach był
zdecydowanie za głośny.
Sprzedawany w "laskach", wkładach chyba do jakiegoś pistoletu-klejarki -
bezbarwny lub czarny ( fi ok 1cm, dł. ze 20cm) - 60gr~1zl za szt. - w
sklepach z silikonami, farbami itp - podgrzewać np nad gazem lub świcą....

poza tym ma wieeeele innych zastosowań :)

pzdr
BryXon